Adventure of children and adults, fancied trips and everyday tragedies. The city and the countryside. Real and dreamt life. An experimental film inspired to the life of Emilio Salgari and his novel Yolanda, daughter of the Black Corsair. The movie is part of a series produced by Quarto Film on the 150th anniversary of Salgari's birth.