Tad, a dreamy mason, is mistaken for a famous archeologist and sent off on expedition to Peru. With the help of his loyal dog Jeff, an intrepid female professor, a mute parrot, and a go-getter, they will try to save the Inca's legendary lost city from an evil corporation of treasure hunters.