Hortense Laborie, a renowned chef from Perigord, is astonished when the President of the Republic appoints her his personal cook, responsible for creating all his meals at the Elysée Palace. Despite jealous resentment from the other kitchen staff, Hortense quickly establishes herself, thanks to her indomitable spirit. The authenticity of her cooking soon seduces the President, but the corridors of power are littered with traps...