The last year in the turbulent life of a national hero, this story of a struggle for the freedom of Tyrol, led by the charismatic Andreas Hofer, is both dramatic and touching. A battle against French and Bavarian occupiers, it went down in history as the first guerrilla war to be fought in Central Europe.