The lives of the German mathematician Carl Friedrich Gauss and German geographer Alexander von Humboldt and their many groundbreaking ways of measuring the world, evolving from their meeting in 1828 on the occasion of the first German Scientific Congress in Berlin organized by Humboldt. Adaptation of Daniel Kehlmann's novel "Measuring the World".