The personal journey of young Sita is not only an expedition into her family's burdened past during World War 2. It is also a journey to the abyss of modern European society, a trip which takes her from Berlin to Romania via Vienna and Warsaw - about losing one's homeland and discovering oneself, about hope and responsibility.