The old grandfather welcomes us into his blue cave to share more of his stories. He still has plenty more wonderful tales about Kirikou’s childhood to tell, when he helped the men and women from his own village and from other villages, too. He tells us how Kirikou’s courage and intelligence helped the Strong Woman whose roof had been destroyed by Karaba the witch. He tells us how our little hero used his cunning to find the Old Grouch who was lost on the savannah. Another reveals how Karaba kidnapped the Storyteller, but she was nonetheless able to share her tales with the villagers. We also find out the secret of the mysterious Blue Monster and, thanks to a flute and someone from Kirikou’s own family, we learn about the magical powers of music.