The story follows the journey of a convict (Ramon) who has escaped from jail and comes to a remote mountain village along the Camino de Santiago (Way of Saint James) searching for a treasure hidden there years earlier. What, at first, appears to be a deserted town in which only a few elderly people live, turns out to be a village surviving under a curse that has existed for over 600 years. Ramon soon finds that the harmless elders are actually looking for souls to trade with the grim reaper himself. And so begins his adventures to find the treasure, understand the mysterious events taking place in the village and to escape with his life. In true Agatha Christie suspense style, the story also has a hidden look into the values and traditions of a culture that is centuries old and is based on myths and stories of the pilgrimages to Compostela that have been traveled by millions since the 11th century. The lifelike quality of the characters, and the way the atmosphere surrounding them seems to be a living entity in itself, draws the viewer into the film in a new and unique way.