Rocco is a twenty-year-old whose parents left the former Yugoslavia and immigrated to Vienna. His family life, his friends and his clashes with the world around him are depicted with all the care and precision of a documentary. Attemps to improve his social position are met with both goodwill and acceptance and with rejection.