Liam's mum, Jean, is in prison but should be out in time for his 16th birthday. This time Liam is determined that things will be different. He dreams of a family life he's never had, which means creating a safe haven beyond the reach of wasters like Jean's boyfriend Stan and his own mean-spirited Grandfather.