The tribulations of mercenary and loner Hugo Cornelius Toorop. Accepting to escort Aurora from Eastern Europe to New York for a Mafia job, Toorop discovers that the young woman is being used as a guinea pig by researchers. She turns out to be the object of multiple and dangerous interests, as she carries a virus that is capable of wiping out the entire human race. Criminal networks aiming at new biotechnological markets and post-millenarian sects who dream of genetically creating a new Messiah set out on their trail.