Set in Skopje at the beginning of the Second World War. The Macedonia football club struggled in the league of the Kingdom of Yugoslavia, and after the invasion by Axis forces, ended up in the National Football League of Bulgaria. Before the trouble starts, the manager of the team invites famous German Jewish footballer Spitz to coach the team composed of amateurs, and take them to the top of the league.