The tale of schoolboy Tom who is transported from the present to the time of the Second World War Tom's time tunnel is a burnt out fireplace in the ruins of an old farm yard and his time travel guide is a sheepdog called Tess. Tom finds himself in the same farm yard, but it's the 1940s and the farm is thriving. The farm is run by salt of the earth Sam Wheeler who is looking after orphaned evacuee May. Tom develops an immediate and strong friendship with May.