Arash is an Iranian academic who lives in the West. He returns to Iran to teach in Chiraz, a city far from Tehran where his mother lives. Drawn into a series of domestic and financial dramas, he is reminded of the hardships of his childhood at the start of the Iran-Iraq War in 1981. Following the death of his father and the discovery of what his "respectable family" has become, he is obliged to make choices.