Doudege Wénkel starts with the brutal killing of a well-loved policeman, which leads the enigmatic inspector Hastert to open a case and to contact Olivier, the brother of the victim and himself a disillusioned officer. Together with Hastert, Olivier investigates the killing and uncovers a very unsavoury affair in the dark and eternally rainy Grand Duchy.