After their award winning documentary, Suddenly, Last Winter, Luca and Gustav are back. This time they have to decide: should they stay in Italy, or leave it, like so many of their friends have done already. Looking at some defining Italian icons, they go on a emotional trip on a old Fiat 500 through Italy, to look behind the cliches and to discover, what's left of the famous Italian way of life, confronting a glorious pas, a shaky present and an uncertain future.