Dennis Clegg is in his thirties and lives in a halfway house for the mentally ill in London. Dennis, nicknamed "Spider" by his mother has been institutionalized with acute schizophrenia for some 20 years. He has never truly recovered, however, and as the story progresses we vicariously experience his increasingly fragile grip on reality.