Based on material from SVT and other archives private super 8-films, adding new interviews with Swedish politicians such as Carl Bildt, Ingvar Carlsson, South African activist bishop Desmond Tutu and the Palme family, Lindström-Nycander have portrayed "Palme the politician and the private individual in an interaction with the period, to the new generation which was not even born when he was killed".