The story of Jan, a successful Warsaw plastic surgeon with an unsuccessful home life: he and his wife live in the same house but are estranged; his daughter left home early and has no contact with him. One day he returns from a business trip to find his wife dead in the back garden. Unable to cope with his daughter’s grief and resentment and his own heartache and guilt, he uses a conference abroad as a pretext to escape. But there’s no escape from memory: a young woman who reminds him of his wife brings forth emotions that he doesn’t know how to deal with.