Sulamit, the daughter of German-Jewish emigrants from Germany, grows up in Buenos Aires in the fifties. Between her and Friedrich, the German boy living next door whose parents escaped to Argentina after the war, a deep intimacy and kinship develops. When Friedrich realizes that his father was an SS Lieutenant Colonel in Nazi Germany, he breaks off all contact with his family and goes to Germany to study. Sulamit follows him a few years later. Friedrich takes an active part in the German protest movement of May 1968 and is dedicated to the Cuban cause and the liberation struggles of Latin America. Gradually his whole life centers on his political commitment...