Shell is a 17-year-old woman living and working at a remote petrol station in the Scottish Highlands. Apart from the infrequent passing trade and a few regulars to acknowledge and catch up with, her only companion is her father Pete, an introverted man to whom she is devoted. Shell’s mother deserted them years before, leaving Pete to bring up the girl on his own. Shell’s affection for her dad and the lonely environs inspire confused emotions that both have difficulty confronting.