Traumatised because his father did not tell him the truth about the death of his mother when he was young, 50-something Walter will not tolerate the slightest lie. He never lies. And he expects his two best friends, Jacques and Paul, and his 20-year-old daughter, Clémence, to be completely truthful as well. Walter takes this attitude an extreme, even leaving his wife because she lied to him once. But Walter's high standards are about to be severely tested when his friends prefer to hide essential facts of their personal lives from him: Jacques' homosexuality and Paul's love affair with…Clémence.