Aurora, thirty years old girl lively and upbeat, flees from her village in Apulia and moves to Rome to get a degree in sexology. Forced to return home, believing that her mother is dying, she is to reckon with the curiosity and suspicion of the villagers. Will Aurora, through her profession, set the balance of her homeland and its inhabitants?