A contemporary Dublin-set tale that follows a group of privileged teenagers the summer after they leave school with the focus being on sports star Richard whose life is irrevocably changed after an act of violence. The film is loosely based on award-winning Irish author Kevin Power’s 2008 novel "Bad Day at Blackrock".