Adapted by the director from Aglaja Veteranyi’s novel "Why the Child is Cooking in the Polenta", the film centres on a very young girl who grows up in a family of circus artists from eastern Europe. Their life of interdependence is a constraint and curse, as well as a source of joy, until the day the small community is torn apart.