Lucien and Regina are foragers - they gather wild mushrooms in the woodlands of New Jersey and sell them to restaurants in New York. Their lifestyle is simple, their income unstable. To improve the financial security and to follow a more fulfilling personal career path, Regina decides to take a job cooking at a high-end restaurant. Lucien disapproves and instead, he proposes to give up their apartment and live as full-time itinerant foragers. As individual desires take them down divergent paths over the course of a year, their marriage slowly comes apart.