A portrait of a hotel near the Mekong River in the north-east of Thailand. The river there marks the border between Thailand and Laos. in the bedrooms and terraces, Apichatpong Weerasethakul held a rehearsal with his crew for a movie that he wrote years ago called “Ecstasy Garden”. The film shuffles different realms, fact and fiction, expressing the bonds between a vampire-like mother and her daughter, the young lovers and the river. Mekong Hotel since it was shot at the time of the heavy flooding in Thailand – also weaves in layers of demolition, politics, and a drifting dream of the future.