Two stories that repeat themselves: two boxers struggling to survive inside and outside of the ring. Toscano, a young Sicilian, is fighting against his past. Barca, an African immigrant, is fighting for his future. When the tide changes, they have to fight for the present, as they battle against the realities of life in Sicily.