The film is set in the years of the rise of Mussolini, on an island that hosts a prison, inhabited by strange apparitions and hit by the wind that seems to hide a ferocious and unmentionable secret. What initially appears as a police investigation, turns into a thriller full of tension and anxiety, suspended between history and mystery.