Brian and Julie, a young married couple, are about to have their first child. But far from bringing them happiness, following the birth, Julie descends into a psychotic form of postnatal disorder known as Puerperal Psychosis. Her behaviour becomes increasingly bizarre and she is admitted to a psychiatric hospital for treatment. Her strange behaviour continues and she forms an attachment to a male fellow inmate.