A semi-experimental adaptation of the poetry of Dinos Christianopoulos and Maria Tataraki, Red City offers a vision of a dystopian and futuristic Athens, where the atmosphere is troubled due to a "malfunction in the android community", which has lead several androids to commit crimes for which they are now wanted by the police.