From 1960 to 1966, a space project was undertaken in Lebanon. Several rockets, which became larger and more powerful with time, were launched from the hills surrounding Beirut by a group of scientists, university students and army experts. This group, led by Manoug Manougian, was called: The Lebanese Rocket Society.