Hammudi Al-Rahmoun Font recalls his first experience facing a cast of actors, the feeling of power in front of the interpreters’ fragility, and the subsequent sadomasochist relationship that can be established between both, as a key factor to conceiving Otel.lo. The legacy of Welles, who already pursued this Shakespeare’s to experiment with hybrids forms, is revived by Al-Rahmoun in a self-reflective essay about porosities linking the reality and the fiction: in this case it’s an unscrupulous director able to manipulate his actors’ real life so the passions, intrigues and jealousy of his Othello astoundingly look true in the screen.