In the Catholic tradition, alive in southern Italy, the faithful who see their prayers answered thank the Saints with an act of mortification. Antoneddu, a 10 year old boy, walks on the roads of a Sardinia full of ancient lullabies to fulfill his act of mortification: reach, barefoot, the church of the saint who saved his life. Along the journey, the white lanes are populated by bizarre and sweet characters. A saint, a grandmother who prays, a funeral procession, Antonio falling down the stairs, a ball, an apple. In his trail, the boy starts to addle dream and reality.