In this cinema adaptation of the BBC TV series 'Life, One Life' documents the survival strategies of various animal species using spectacular images. From the carefully prepared birth of small octopuses to the sophisticated foraging methods employed by the capuchin monkey, filmmakers manage to capture critical moments in the lives of a stunning variety of animals, using the latest equipment and an inexhaustible amount of patience.