Hugo, a failed writer living in Madrid during the fifties has a relationship with the young and beautiful Ivón, a dancer. Ivón wants nothing more than to give up her job, get married and live without financial worries. Hugo’s son is almost the same age as Ivón and does everything in his power to get the attractive dancer fall in love with her. Yet, all is not what it seems. Carlos has a secret, a secret which will only be revealed at the end of the film.