After 15 years in jail for murder, Jochen Epstein is finally going to be released. He is determined to emigrate from Germany and leave his past behind forever. But the places he once knew so well, suppressed memories, and a girlfriend he has never forgotten begin to tear down the wall the old man has built up around himself. All his troubles had begun during his last night of freedom. During a more or less accidental visit of a Christian church service, Epstein recognizes Giesser, who tortured him in concentration camp.