Stefan Balsiger is a congenial, average councillor to the Swiss embassy in Havanna. While accompanying an US senator on his mission in Cuba, he makes a botch of so many things, that a minor blunder by the Senator turns into a serious incident, which intensifies into a second Cuban crisis that himself only can solve.