Adapted by the director from her 2004 novel "Le Voile Brûlé" (“The Burned Veil”), the film centres on an orphaned brother and sister who live together on a suburban housing estate. In their own separate ways, they follow their path in life. The brother spends most of his time helping out his neighbours, while the sister has a passion for theatre. One lives cut off behind the walls of the social housing, the other escapes from this world by playing imaginary characters on stage. That is until the day the brother refuses to let his sister continue her theatre lessons. Then they get locked in a painful fraternal struggle, from which neither will emerge unscathed.