Based on the novel by Victor Hugo, 'Les Miserables' travels with prisoner-on-parole, 24601, Jean Valjeun, as he runs from the ruthless Inspector Javert on a journey beyond the barricades, at the center of the June Rebellion. Meanwhile, the life of a working class girl with a child is at turning point as she turns to prostitution to pay money to the evil innkeeper and his wife who look after her child, Cosette. Valjean promise to take care of the child, eventually leads to a love triangle between Cosette, Marius who is a student of the rebellion, and Eponine, a girl of the streets. The people sing of their anger and Enjolras leads the students to fight upon the barricades.