In 1993, Agnese, an architect from Turin, receives an alert by a doctor at a veterans' home. The commander of the residence has arrested Reuf, a refugee without official documents. Reuf works the night shift and looks after Agnese's father, who lives in the veterans' home and is seriously ill. The woman, who would rather not have anything to do with refugees, gets to know Reuf...