A young priest assigned to a community on a picturesque Dalmatian islet is appalled at its very low birthrate. When the confession of a local tobacconist reveals the reason why, he opts for a rather unusual method for rectifying the situation. The result is an increase in the number of unplanned pregnancies and consequent demographic growth. Except that not everything turns out the way the idealistic clergyman had envisaged.