Inspired by a 1779 painting of Dido Elizabeth Belle, and her life story, Belle tells the tale of a mixed–race girl raised as an aristocratic lady in 18th Century England. Battling social prejudice against the backdrop of a controversial slavery case, Belle follows the love story of Dido Belle and John Davinier, in a world where one of England’s most powerful men stands between them.