Marco, a Serbian soldier on leave during the war, returns to his Bosnian hometown. When three fellow soldiers accost Haris, a Muslim shopkeeper, Marco intervenes, but it costs him his life. Twelve years later the war is over, but the wounds remain open. Marco’s father is rebuilding a church when Bogdan, the son of one of Marco’s killers, appears looking for work. Meanwhile in Belgrade, Marco's friend Nabobs, a renowned surgeon, debates whether or not to operate on another of Marco’s killers. And in Germany, Haris—now married with a family—strives to repay his debt when Marco’s widow arrives seeking refuge.