Canada, the summer of 1898. A group of German settlers travel towards the far north in covered wagons with packhorses and their few possessions in tow. The seven travellers set off from Ashcroft, the final railway station. Along with their leader, flamboyant businessman Wilhelm Laser, they are hoping to find their fortune in the recently discovered goldfields of Dawson, but they have no idea of the stresses and dangers which lie ahead on their 2,500 kilometre journey. Before long uncertainty, cold weather and exhaustion begin to take their toll and conflicts escalate. The journey leads these men and women deeper and deeper into a menacing wilderness.