A young writer founds her inspiration and lust for life whilst researching the story of an uncommon hero, a soldier who saved the life of famous writer Rafael Sanchez Mazas. What begins as an obsession for the truth behind one of the many stories from the civil war, ends up as a way of re-discovering herself.