Summer 1967: 12-year-old kids, Pawel, Piotr, Szymek, and Elka, meet a fascinating, mysterious Jewish boy. David Weiser opens for them a new world – of miracles and mystique. He is scheming something unusual. However, at the very last moment an accidental explosion occurs. Weiser disappears without a trace and despite investigation neither his body nor his clothes can be found.