Amparo is a woman still shielding herself from the pain caused by a traumatic loss in the past. She hides inside the protective bubble of her routine and a life without surprises, until she forced to defend a case in court to get damages awarded in compensation for a death. This process, which she initially tries to run away from, becomes an obsession that brings her back to the "world of the living".