Yacine is a brilliant student in political philosophy coming from a modest background. Richard, his teacher, gives him an unexpected support. Indeed, he offers to help him get a training course for the Government. But one night, Yacine wakes up panic-stricken. In a trance, he goes to his teacher’s apartment where he learns his recent death. Strangely serene, he tries to reassure the family: "Don’t you worry, nobody’s dead. I am Richard..."