The death of an old friend plunges Slavko into a dilemma. He is unsure whether he, a Croat, should attend the funeral in the Muslim part of Mostar. On the one hand, he feels like it’s his duty; on the other, he fears a hostile reaction from his own community. His wife is angry and his son is equally sick of his well-worn monologues. At odds with themselves and plagued by divisions: the man and his city have something in common. This psychological study is based on the fact that nearly two decades after the war, Mostar is still divided.